Saturday, October 30, 2010

my family...

pokok bunga kertas mak aku...

maafkan adik aku yg posing xsenonoh ckit tu. haha..



comey x benda yg berbulu kat atas pale diorg tu... ye le tu... :)


my family.... mmmmmmmmuuuuuuahhhhhhhh.....



sabtu, 30 oct 2010


aarrrrgggghhhhhh... masuk tido ptg tadi, ni kali kedua aku mimpi psl family aku... huhu.. (p/s: xelok tido ptg...)rindu betul!!! dah la mimpi pertama tu aku ingat2 luper umah aku kat mane.. mimpi ptg tadi pun sama.. adoyay.. sedih tul...

aku berazam utk xbalik until raya or till my convo next year.. giler kentang!!! utk mengatakan betapa gilernyer idea aku tu.. haha... (ketawe megah tapi dlm ati ade gelora badai... huhu)yerrr!!!!!!!!!!!! korang xsilap baca.. aku mmg plan xnak balik... antara sbb aku xbalik adalah:

  1. tiket flight mahal... (padahal ade je yg murah).. aku malas plak nak membazirkan duit aku utk cuti kejap jer... time ry lps, aku xbalik.. huhu.. sedih gak.. tapi aku tgh pokai gak.. nak menyusahkan mak bapak aku cari duit utk tiket flight tu, xpyh r... aku sanggup dok kat perautauan... huhu.. ade plak satu kawan ni. ckp besar nmpk.. oh tidak!!! berprasangka plak aku ni.. member ni ckp walaupun tiket raya tu beratus pun dia sanggup balik!!! perghh.. punyer semangat nak balik raya sambut dgn family. xpe r... ko org senang. aku org susah tumpang raya kat rumah orang lain... berapa sen sgt la tiket bas ko tu nak dibanding dgn tiket flight aku tu.. lalalalala......tapi aku simpan dlm ati jer ms tu... mls nak pkr... makin pkr, makin xsiuman aku dibuatnyer.. :( (ade plak gtu)
  2. cuti yg 2, 3 kerat... 2, 3 kerat disini bermaksud cuti xsampai sebulan la... so, drpd balik utk 2. 3 kerat je ni.. better aku stay cni jer... bley support aku punyer mkn utk sebulan...

  3. dunia ni luas... serius aku ckp, aku xde apply langsung utk study kat universiti kat sarawak. jgn ckp aku sombong yer.tapi bagi aku dunia ni luas.. bila lagi kita nak timba pengalaman kalau bukan masa muda ni.. haha... byk pengalaman aku dpt bila sambung study 'oversea' ni.. budaya baru, makanan tempatan (pergghhh... pedas!!!) dan kawan2 baru...
  4. rezeki aku kat cni... ni la jawapan aku bila ade org mempertikaikan keputusan aku utk study di ganu ni.. woi!!! anda sekalian. Allah dah tentukan rezeki masing2.. lantak la nak jadi ape pun... ade korang suap nasi kat mulut aku ni ke??? mak bapak aku jugak yg ssh2 cari duit. huhu.. opsss... ter'emo sebentar bersama..... hehe... Allah dah tentukan rezeki masing2... sekali lagi aku ulangi..:) terima la hakikat dimana bumi dipijak disitu bumi dijunjung...perghhh... ayat. xbley blah... tapi ade kaitan ke dgn point tadi.. opppss... yg penting niat dan usaha kita... lantak la ape org nak ckp... mulut diorang mmg xbley tutup pun.. buang karan jer kalau layan tapi pedih menusuk kalbu ayat diorang tu... lupakan la... niat biarlah Lillahi Taala... usaha sehabis baik.. aku akan tunjukkan kat org yg pandang rendah kat family aku dan aku, aku boleh berjaya dan tanggung family aku!!! u go gurl!!!!! haha...

aku dah melalut jauh dgn point aku tadi.. hehe... tu antara sebab kenapa aku xbalik... yang pasti aku betul2 rindukan family aku.. aku sayang family aku... sayang sangat2... aku nak bawak ijazah balik... cari keje bagus, beli rumah utk mak bapak aku dan beli kereta sebuah mcm yang mak aku suruh.. perintah bonda akan anakanda junjung....







roger n out!!!


No comments:

Post a Comment