Tuesday, September 28, 2010

perhentian island...

kat kawasan gelap tu, sebenarnya ade kawanan anak ikn kecik2 tau.. cantik...

ni time aku nak balik tgu bot.....

jernih kan.....

biru gler.....

tgh geram dengan tukang ambik gambar....
pemandangan mira chalet.....

kat sebelah pokok tu, ade chalet.....

nampak x chalet tu????

ni time nak gi mandi laut... :)

selipar aku.....
memang sgt indah kan....






















chalet atas batu......

nampak x org tgh snorkelling tu?





tempat bot ambik penumpang....




kat jeti....

bas ke kuala besut....


di hari yg indah ni, aku nak cerita psl 2nd trip aku gi ke pulau perhentian....

utk ke pulau perhentian, kita kena naik bas kuala besut... bas kuala besut ni bas lompat2, so, lambat ckit nak sampai. dalam 2, 3 jam kot??? huhu.. plus no aircond!!! bas ni kompem punyer berhenti kat depan jeti ke pulau perhentian.. so, dont worry... masa aku gi sorang2 dulu pun, gabra jgk.. hehe... (!~_~)

dah sampai jeti, korang masuk terus je sampai la korang nampak orang tgh tunggu bos.. hehe.. jumpa la pak cik yg jadi tukang atur bot tu.. kalau pelancong asing, diorang kena ada tiket baru bleh naik.. tapi orang tempatan macam kita, xperlu... cakap jer kat pak cik nak gi mana... :)anggaran tambang bot dalam RM25 atau RM 30.. standard le tu... perjalanan ambil masa dalam 20 minit kot??? aku xbudget masa la... aku tgh menikmati bayu laut yg deras dan lompatan bot yg menongkah arus tu.. perghhh... ayat... haha..

pulau perhentian ni memang comey... tempat aku stay aritu, mira beach chalet... chalet ni memang utk org yg budget rendah.. banyak backpacker yg datangt cni coz budget rendah... cuma makanan jer yg mahal.. standard kat mana2 pulau la...

sekarang ni pun mira beach chalet tgh buat pakej 3 hari 2 mlm.. harga dalam RM300 sekali dgn makanan, snorkelling dan tempat tinggal... sapa2 yg nak gi tempat ni, lawat la laman web dia kat
http://mirabeach.com/ or contact jer aku.. hehe...



























No comments:

Post a Comment