Monday, July 5, 2010

tourguard day!




sabtu, 3/7/2010...




member mak aku dari ganu datang bintulu. mak aku pun bg nombor aku kat dia ari jumaat sebelum utk mintak aku jadi tourguard dia. mak aku ni mmg over mesra.. haha. sepatutnya hari tu patut jadi photoshoot day kitorang. oleh kerana aku n nurul jer ade, so, xlepas la model2 aku utk photoshoot day..:)


pada hari yg sama, ade expo kat padang airport lama. sejiwa senada... selain ade pameran oleh NGO or kerajaan, ade gak pameran or kiost jualan. time ni la bez gler klu nak survey barang murah . hehe.. tp ade gak apek cina yg kedekut nak bg diskaun.. last2, aku xdpt baju butterfly tu.. huhu..


berbalik dgn tetamu dari ganu tu. nama dia cik fauzi. datang nak offshore under petronas. kitorang bawak la dia gi expo ni (padahal dia dah pi pun...). jalan kaki dari hotel nak pergi kat padang tu. dah la panas siot!!! tapi kat ganu pun panas lebih kurang jer.. ahakz... aku tunjuk ler barang sarawak kat dia. dia macam wat dunno jer kat aku. nak angin pun ade.. penat aku pot pet dari tadi. last2 dia cakap, balik offshore dia beli... haha.. awat xngoyak awal2 bro... adoi...


kitorang rambang mata gak time tu. cian kat cik fauzi.. hehe.. ikut jer kitorang... last2, dia mengalah. penat katanya. panas lak tu. so, dia nak mintak diri dulu... petang tu plak kuar kalau dapat transport. transport!!! so, kitorang pun call cik jamal utk jadi driver xberbayar kitorang. nasib baik dia ok jer... bertuah la cik fauzi.. :)


petang tu kitorang gerak dalam pukul 3. nak pi banyak tempat ni.. 1st kitorang pi pasar tamu. kat cni kalau nak cari ikan terubok, belacan n kueh2 tradisional banyak.... tapi kne pilih coz ade yg non-muslim pun jual gak ctu. jd aku kenalkan cik fauzi dengan mak cik aku yg merangkap usahawan kueh kering tradisional yg berjaya. alhamdulillah.. hehe.. bley gak beli belacan kat dia. hehe.. belacan bintulu power beb!!!


2nd, kitorang pi mall. kat ctu pun ade gak kedai jual produk sarawak ni. kat belakang mall tu pun ade. kat ctu aku bawak bincang dengan kakak kat kedai tu tentang ape yg cik fauzi nak... aku bagi jalan jer kat cik fauzi tu supaya senang dia nanti. kitorang pun xde dah kat bintulu ni kalau dia dah balik.


last place, pi pantai tanjung batu. cik fauzi tu dari malam tu dok ngoyak nak pi pantai. haha.. b4 that, kitorang makan dulu.kat ctu pun ade medan selera. kitorang pesan ABC, sate n rojak sotong. hehe.. tapi selera aku xngam la dengan rojak tu.. huhu.. aku prefer rojak buah jer len kali. :(


mmg penat petang tu. huhu... nak margrib baru sampai rumah. tp bez gler!!! saat2 kitorang nak balik ni. xpe la... aku enjoy jer ari minggu. ^0^


No comments:

Post a Comment