Tuesday, February 21, 2012

biarlah mereka berkata2... aku sudah penat!

tuesday, 21 feb 2012


salam

penat sudah....

actually cik jue nak hidup happy jer lps kejadian aritu. memang x dinafikan dugaan sentiasa datang kan. sejauh mana kesabaran kita menilai kematangan kita untuk handle semua situasi yg mendatang. yer.. sememangnya kita akan beremosi apabila sesuatu berlaku terhadap kita. lagi2 kalau hal itu kita sudah berbuat sebaek mungkin dan akhirnya kekecewaan yg menanti. penat sekali apabila tidak dihargai. penat sekali apabila orang bersangka buruk terhadap kita. penat apabila ditikam sekali lagi. PENAT!!!

hidup ini penuh dengan cinta tapi cinta Dia lebih indah...

kawan cik jue diduga hari ini. ya mungkin satu salah faham. tapi tiada yang suka ditikam dari belakang. bukankah lebih baek perkara tersebut diselesaikan secara bersemuka? kawan cik jue cakap, aku ikhlas buat kerja tu, kenapa ade orang tetap x puas hati. aku xminta gaji lebh pun katanya... cik jue kata, sabar la. mulut orang xkan berhenti berkata2. biarlah mereka. xberbaloi kita rosakkan hari kita untuk orang sebegitu. bukan mereka yang suap kita makan bukan??? kawan cik jue masih beremosi. lama2 sejuk juga. insyaAllah.

tidak mengapa keseorangan, Dia tetap ada disisi kita...

mak cik jue pernah berkata biarlah orang nak buat apa dekat kita. bukan kita yang buat orang. orang itu akan penat suatu hari nanti. orang itu juga akan mendapat balasan juga bukan. jadi bersabarlah.. ada hikmah disebalik semua yang terjadi. kadang2 kita diuji kerana ada juga silap yang kita lakukan. Allah menguji ketaqwaan hambaNya. tanda Allah sayang akan kita. manis sungguh cinta ini. Allah cintakan kita sebab itu kita diuji. dugaan yang datang pun diberi mengikut kemampuan kita. Allah xkan uji melainkan hambaNya mampu melaluinya. kita sahaja yang selalu lupa padaNya. jahat sungguh kita kan...

bley bayangkan cik jue berlari hilangkan stress x? hehe...

moga kawan cik jue sejuk juga malam ni. huhu.. sungguh tidak bez apabila kawan anda xgembira.jadi, gembirakan dia. ingatkan dia bahawa dia masih punya orang yang menyayanginya. dia masih punya keluarga, kawan2 dan tuhan yang mencintai dirinya.

No comments:

Post a Comment